Skop perkhidmatan MyGov*Net dibahagikan kepada dua iaitu Perkhidmatan Utama atau Main Services dan Perkhidmatan Pilihan atau Optional Services.
Perkhidmatan Utama yang disediakan oleh MyGov*Net.
Pay As You Use - PAYU (10 Mbps ke bawah)
Bandwidth band (10 Mbps - 1 Gbps)
Managed Internet Gateway (MIG)
Basic Firewall, Web Filtering, Intrusion Prevention System (IPS), Application Visibility
Secured Managed IPVPN
Pay As You Use - PAYU (10 Mbps ke bawah)
Bandwidth band (10 Mbps - 800 Mbps)
Secured Managed Internet
100 Mbps / 300 Mbps / 500 Mbps / 800 Mbps
Managed Internet Gateway (MIG)
Basic Firewall, Web Filtering, Intrusion Prevention System (IPS), Application Visibility
100 Mbps / 300 Mbps / 500 Mbps / 800 Mbps / 1 Gbps
Basic Firewall, Web Filtering, Intrusion Prevention System (IPS), Application Visibility
Cellular, VSAT, Fixed Wireless Access (FWA)
Mengikut Teknologi
Basic Firewall, Web Filtering, Intrusion Prevention System (IPS), Application Visibility
Perkhidmatan Pilihan yang disediakan oleh MyGov*Net
Memudahkan pentadbir rangkaian membuat semakan terhadap pengurusan rangkaian serta keselamatan rangkaian di agensi Kerajaan.
Sistem pemantauan yang menyediakan maklumat berkaitan penggunaan talian, laporan bulanan serta status terkini tiket aduan perkhidmatan MyGov*Net.
Sistem yang disediakan bagi memudahkan pihak agensi membuat permohonan perkhidmatan serta pengesahan pengebilan perkhidmatan MyGov*Net.
Sistem yang disediakan bagi memudahkan pihak agensi membuat permohonan perubahan konfigurasi dan polisi bagi Firewall, Domain Name System (DNS).
Jaminan Tahap Perkhidmatan (SLG) bagi perkhidmatan MyGov*Net.WAN adalah seperti berikut:
*Remark: downtime/bulan